• Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Thanks Thanks:  0
    Likes Likes:  0
    Results 1 to 10 of 10

Thread: Er det noen her fra Norge?

Quiet Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Smile Er det noen her fra Norge?

God morgen! I am hoping to find a Norwegian friend who does sewing and Embroidery.. or even Knitting!

Jeg håper å finne en norsk venn som gjør søm og brodering .. eller enda Knitting!
      jeg hetter Dianne!

Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Hej Dianne. Jag är inte från Norge men från grannlandet Sverige. Jag broderar en del när det finns tid över. Jag heter Agneta.

Quiet Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Agneta! God jul! Så mycket ledsen att jag inte svarat på dig!
      Det måste verka mycket oförskämd av mig.
      Jag förlorade mitt lösenord och kunde inte komma tillbaka in i gruppen fopr länge!
      Jag har gjort en del broderi dock en jul blus i norsk stil, svart, med festliga röda och gröna design.
      Också jag har varit upptagen med ett alfabet väggbonad för min lilla norska grand dotter. Hon är nu 16 månader gammal, en stor flicka, och gå nu.
      Och du?
      Vad har du gjort?

Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Quote Originally Posted by Dianne Lam View Post
      Agneta! God jul! Så mycket ledsen att jag inte svarat på dig!
      Det måste verka mycket oförskämd av mig.
      Jag förlorade mitt lösenord och kunde inte komma tillbaka in i gruppen fopr länge!
      Jag har gjort en del broderi dock en jul blus i norsk stil, svart, med festliga röda och gröna design.
      Också jag har varit upptagen med ett alfabet väggbonad för min lilla norska grand dotter. Hon är nu 16 månader gammal, en stor flicka, och gå nu.
      Och du?
      Vad har du gjort?
      Hej

Jag har inte gjort så mycket egentligen sen i somras. Jag har sytt ett hästmotiv på sex tröjor till en kompis som skulle premiera en häst. Hon ville att alla skulle ha likadana tröjor. Annars har det varit mycket vanligt jobb. Min sambo har gjort i ordning i mitt syrum. Nu har jag arbetsbänk för mina symaskiner. Jag köpte nyligen en Husqvarna Diamond. Jag hoppas få tid nu i mellandagarna och prova den. God fortsättning på helgerna.

Mvh Agneta

Lifeblood of the Forums
      is the missplaced Swede

I am:
      Tired

Hej Dianne & Agneta!

Jag är egentligen från Sverige men har bott i USA, Arkansas, i 11 år.

Jag har sytt kläder, stickat, virkat och broderat i många år men en trafikolycka 1998 gjorde att jag inte längre kunde sticka, virka och brodera. Nu syr jag när jag kan och använder min masking till broderi.

God Jul

Lena

Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Hej
      Jag är inte så bra på engelska så det tar mycket tid att bara förstå hur jag ska göra. Jag är hörselskadad så språk har inte varit mitt favoritämne i skolan.
      Det var tråkigt att höra ang trafikolyckan som gjorde att du inte kan handarbeta längre.
      Jag hoppas du mår bra i dag.

God fortsättning

Agneta

Quiet Forum Member
      Just not sure

I am:
      Just SiCK

Hej, mina damer!
      Jag är glad att jag har fått dig att prata med varandra!
      Jag måste använda Google translate, och just nu är jag mycket upptagen, så om jag inte svarar, förlåt mig ... Jag vill inte vara oförskämd, jag älskar att ha vänner herre, men jag har nu ingen tid längre!
      KRAMAR!
      Dianne

Lifeblood of the Forums
      is the missplaced Swede

I am:
      Tired

Quote Originally Posted by carlssonagneta View Post
      Hej
      Jag är inte så bra på engelska så det tar mycket tid att bara förstå hur jag ska göra. Jag är hörselskadad så språk har inte varit mitt favoritämne i skolan.
      Det var tråkigt att höra ang trafikolyckan som gjorde att du inte kan handarbeta längre.
      Jag hoppas du mår bra i dag.

God fortsättning

Agneta
      Agneta, om du har några frågor om hur något ska broderas, kan du fråga mig! Det kan inte vara lätt att lära sig ett extra språk när man har svårt att höra vad läraren säger! Jag gick på kurs när jag var yngre och lärde mig tecken språk. En del kommer jag i håg och jag kan fortfarande bokstäverna. Jag tycker att det är synd att tecknen här är annorlunda!

När jag hittade den här websiten för 2 och ett halft år sedan hade jag i princip bara broderat namn på de skötväskor och täcken jag hade sytt... Jag hade en website som hette Swedish Baby Quilts, där sålde jag baby täcken med påslakan, "vanliga baby täcken" och en massa andra saker till barn. Efter 10 år var jag tyvärr tvungen att ge upp. Min kompis Teresa tog över min website.

Jag har haft ledgångsreumatism sedan jag var 22 och har klarat mig ok i alla år. För 2 år sedan fick jag mycket problem med händerna och klarade inte längre att sy 10-12 timmar om dagen.. Baby täcken och andra små saker gick bra att sy. Större/tyngre saker klarar jag inte av pga min whiplash skada. Tyvär kommer inte min nackskada att bli bättre. Jag har vant mig vid de saker jag inte lägre klarar.. Mina leder kan bli bättre men det är inte lätt att få den medicin man bebhöver här!

Jag fick mycket råd på den här websiten och gjorde ett midre täcke till min man med 22 olika broderier! Det var jätte bra träning..

Min dotter fick en pojke i Juni och jag har sytt en hel del kläder till honom, allt med broderier

Min man jobbade i julas så min dotter, hennes sambo och baby är här den här helgen. I morgon ska vi äntligen äta jul mat! Jag gör förstås köttbullar och lussekatter men vi tycker också om kalkon och en del andra amerikanska rätter. Skinkan äter man varm här och det smakar inte rätt..

Dags att sova!

Gott nytt år!

Lifeblood of the Forums
      is the missplaced Swede

I am:
      Tired

Quote Originally Posted by Dianne Lam View Post
      Hej, mina damer!
      Jag är glad att jag har fått dig att prata med varandra!
      Jag måste använda Google translate, och just nu är jag mycket upptagen, så om jag inte svarar, förlåt mig ... Jag vill inte vara oförskämd, jag älskar att ha vänner herre, men jag har nu ingen tid längre!
      KRAMAR!
      Dianne
      Hej Dianne!

Jag förstår nog norska ganska bra.. Jag hade flera brev kompisar i Norge när jag var liten. Det är faktiskt lättare att förstå när någon pratar norska än att läsa det som är skrivet. Hur länge har du bott i England?

Nu ska jag gå och lägga mig! Jag måste gå upp tidigt och stoppa in kalkonen i ugnen! Min man jobbade i julas så vi ska äta jul mat i morgon.

Gott nytt år!

Forum Member
      is smile every day

I am:
      Friendly

Quote Originally Posted by lenamm View Post
      Hej Dianne!

Jag förstår nog norska ganska bra.. Jag hade flera brev kompisar i Norge när jag var liten. Det är faktiskt lättare att förstå när någon pratar norska än att läsa det som är skrivet. Hur länge har du bott i England?

Nu ska jag gå och lägga mig! Jag måste gå upp tidigt och stoppa in kalkonen i ugnen! Min man jobbade i julas så vi ska äta jul mat i morgon.

Gott nytt år!
      Hei
      Er det noen her? Jeg er ikke fra Norge, men fra Nederland. Jeg snakker norsk, og har norske venner.
      Jeg broderer og strikke på strikkemaschine. Vet ikke om er er noen som kommer her, men hvis det er sann, liker jeg å snakker litt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks